Minőségpolitika
MSZ EN ISO 9001:2015
A Pálhalmai Agrospeciál Kft. 2002 óta rendelkezik akkreditált és tanúsított - HACCP-vel kiegészített - ISO 9001 kompatibilis minőségirányítási rendszer tanusítással.
A minőségirányítási rendszer kialakítására és bevezetésére, az akkori teljes tevékenységére (szarvasmarha-tenyésztés, tejtermelés, sertéstenyésztés, növénytermesztés, vetőmagüzem, keverőüzem, gépkarbantartás) a cég a Hollo-Tas, Liles & Partners brit tanácsadó irodát kérte fel. Ez sikerrel meg is történt. A társaság minőségirányítási rendszerét - 2003-ban - kiterjesztette az akkor felvett új tevékenységére a mosodai szolgáltatásra, majd 2008-ban az újonnan épült biogáz üzem tevékenységére. Mindkét rendszer kiegészítés és bevezetés a Hollo-Tas, Liles & Partners brit tanácsadó iroda segítségével készült.
MSZ EN ISO 14001:2015
A társaság minden tevékenységére egy egységes irányítási rendszert alakított ki, mely magába foglalta az MSZ EN ISO 9001:2015-höz illeszkedő minőségirányítási és az MSZ EN ISO 14001:2015-höz illeszkedő környezetközpontú irányítási rendszert is.
Melyek voltak azok a szempontok, amelyek ösztökélték a társaságot arra, hogy kialakítsa, beiktassa, alkalmazza saját egységesített irányítási rendszerét?
“A cél az volt, hogy a vevőink igényeit maradéktalanul kielégítsük, bizalmukat elnyerjük a vevő reklamációk csökkentésével, okaik megoldásával és a környezeti kibocsátások csökkentésével. A minőségköltségeket drasztikusan leszorítsuk (minőségköltségek azok a költségek, amelyek a minőség hiányára, a hibák kijavítására fordítódnak) és egy olyan vezetési eszköz álljon rendelkezésünkre, amelynek segítségével a cég átláthatóbbá, kezelhetőbbé válhat.”
HACCP
A szabványok egyik fontos igénye az esetleges nemmegfelelőségek feltárása és az azok kijavításával foglalkozó rendszer alkalmazása. Az ISO 9001 és ISO 14001 szabvány igényli, hogy a cég felismerje, ha valami nem úgy sikerül, mint ahogy azt eltervezte. Először azonnali megoldásokat kell alkalmaznia az esetlegesen felmerülő hibák kiküszöbölésére azért, hogy a vevők igényei folyamatosan ki legyenek elégítve. Az ezután következő és nehezebb feladat olyan módszert találni, amely megakadályozza ugyanazon hiba megismétlődését. Ez természetesen gyakran igényelte a felsővezetés beavatkozását. Az átvizsgálásokkal minden szemszögből figyelemmel lehetett kisérni a minőségirányítási rendszer által feltárt nemmegfelelőségeket. Ezeket a rendszeresen megtartott felső vezetői értekezleteken csoport munkában dolgoztuk fel. Ezek az értekezletek nemcsak a minőség- és környezetközpontú irányítási rendszer szempontjából voltak fontos fórumok, hanem a társaság vezetése szempontjából is. Többszörös auditálás rámutatott, hol kell intézkedni újabb képzésekkel azért, hogy a minőség, és a környezet-tudatosság az egész cégre kiterjedjen.
A társaság vezetése felismeri, hogy a Pálhalmai Agrospeciál Kft. csak annyira jó, mint amilyen jók a munkatársai. Ezért az oktatás és képzés nagyon fontos tevékenység a cég életében. A társaság az évek során nagyot fejlődött. Minőség- és környezetközpontú irányítási teljesítménye nagymértékben javult, és ebben komoly szerepet játszott tanácsadónk, a Hollo-Tas, Liles & Partners.
Székhely: 2407 Dunaújváros, Pálhalma 1. 078/36. hrsz.
Központi telefon: +36 25 531 180, +36 25 286 514
Fax: +36 25 285 929
E-mail: p@agrospec.hu